Domov Pod Lipami Smečno
poskytovatel sociálních služeb
Smečno 1
273 05 Smečno
Obsah webové stránky se upravuje, omluvte prosím případné nedostatky.
V souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále též jen „GDPR“) můžete kdykoliv uplatnit svá práva podle článků 15 až 22 GDPR. Svá práva můžete uplatnit na základě jednotlivých formulářů uvedených níže. Tyto formuláře můžete vyplnit a předat nám je osobně v našich úředních hodinách nebo vyplnit a zaslat stanoveným způsobem prostřednictvím datové schránky, provozovatele poštovních služeb nebo e-mailovou zprávou.
Jestliže nevyužijete níže uvedených formulářů, je vždy nezbytné, aby mohla být při vyřizování žádosti náležitě zjištěna a ověřena Vaše identita, a tedy, aby veškeré identifikační údaje a jiné náležitosti, které jsou uvedeny v jednotlivých formulářích, byly doplněny do Vašeho podání.
Pokud jde o Vaše jednotlivá práva, ve stručnosti lze shrnout, že máte právo požádat nás o sdělení, zdali jsou Vaše osobní údaje zpracovávány či nikoliv a pokud je tomu tak, máte právo získat přístup k těmto osobním údajům, které se Vás týkají. Dále máte právo žádat o opravu, výmaz, přenositelnost, omezení zpracování osobních údajů, odvolat udělený souhlas se zpracováním osobních údajů nebo vznést námitku proti zpracování osobních údajů. Jestliže dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování, které pro Vás má právní účinky nebo se Vás jiným způsobem významně dotýká, náleží Vám rovněž právo podat žádost o lidský zásah proti automatizovanému rozhodování.
Naše organizace Vás bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od obdržení žádosti informuje o vyřízení Vaší žádosti. Lhůtu lze ve výjimečných případech prodloužit o dva měsíce, o čemž budete ze strany naší organizace informován/a, včetně důvodů prodloužení lhůty. V případě, že Vaší žádosti nebude vyhověno, bude Vás naše organizace informovat nejpozději do jednoho měsíce od obdržení žádosti o důvodech odmítnutí a o možnosti podat stížnost u dozorového úřadu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, Praha 7, 170 00.
Kliknutím na níže uvedené odkazy se Vám v samostatném okně Vašeho webového prohlížeče objeví jednotlivé formuláře, prostřednictvím nichž můžete uplatnit svá práva.
Svoji žádost nám můžete doručit těmito způsoby:
Z důvodu rychlosti si Vám dovolujeme doporučit elektronickou formu komunikace.
Informace Vám musí být poskytnuta bez zbytečného odkladu a v každém případě do jednoho měsíce od obdržení žádosti. Lhůtu lze ve výjimečných případech prodloužit o dva měsíce, o čemž Vás případně budeme informovat, a to včetně důvodů prodloužení. V případě, že Vaší žádosti nebude vyhověno, budeme Vás informovat nejpozději do jednoho měsíce od obdržení žádosti o důvodech odmítnutí a o možnosti podat stížnost u dozorového úřadu a žádat o soudní ochranu.
O výsledku projednání Vaší žádosti Vás vždy informujeme.
Zásadně platí, že informace se poskytují bezplatně. Vyhodnotíme-li Vaši žádost jako zjevně nedůvodnou nebo nepřiměřenou, máme právo žádost odmítnout, nebo za její vyřízení požadovat přiměřený administrativní poplatek. Před případným vyměřením poplatku Vás vyrozumíme o jeho výši a požádáme Vás o souhlas s vyřízením zpoplatněné žádosti.
Pod bodem I. a II. formulářů žádostí naleznete volná pole pro vyplnění osobních údajů žadatele, příp. zástupce žadatele. Vyplnění osobních údajů žadatele je povinné. Bez vyplnění příslušných osobních údajů (neoznačených symbolem * - nepovinný údaj) nemůžeme Vaši žádost vyřídit. Jelikož naše organizace nakládá rovněž s citlivými osobními údaji, vyžadujeme z tohoto důvodu při podání listinné žádosti úředně ověřený podpis žadatele, v případě elektronicky podávané žádosti uznávaný elektronický podpis nebo doložení kopie dokladu (občanského průkazu, cestovního pasu, řidičského průkazu, rodného listu). Je-li žádost podávána v listinné podobě v sídle naší organizace, je pověřený zaměstnanec naší organizace povinen ověřit Vaše identifikační údaje náhledem na Vámi předložený osobní doklad.
V případě, že je žadatel při podání žádosti zastoupen, musí zástupce žadatele předložit plnou moc nebo jiný doklad, na němž jsou uvedeny veškeré povinné identifikační údaje žadatele dle formuláře žádosti.
Pokud sami nezvolíte preferovanou formu komunikace (emailem/datovou zprávou/dopisem/telefonicky), bude odpověď na Vaši žádost zaslána na Vaši kontaktní nebo trvalou adresu (s výjimkou případů, kdy nám byla Vaše žádost zaslána e-mailem nebo prostřednictvím datové schránky, kdy bude zodpovězena stejnou cestou).
Žadatel, který podal žádost v sídle naší organizace, a tudíž jeho identita byla ověřena již při podání žádosti, může již pro další komunikaci s naší organizací zvolit e-mail bez certifikovaného podpisu (na rozdíl od žadatele, který žádost zaslal přímo prostřednictvím e-mailové zprávy).
Pro přehlednost si dovolujeme níže ve stručnosti charakterizovat Vaše jednotlivá práva, která můžete uplatnit prostřednictvím formulářů.
Obsahem tohoto práva je možnost kdykoliv nás požádat o potvrzení, zdali jsou či nejsou Vaše osobní údaje zpracovávány, a pakliže jsou, za jakými účely, v jakém rozsahu, komu jsou zpřístupněny, po jakou dobu budou zpracovávány, z jakého zdroje byly osobní údaje získány, zdali dochází na základě zpracování Vašich osobních údajů k automatickému rozhodování, včetně profilování a konečně existuje-li právo na opravu, výmaz, omezení zpracování či vznést námitku.
Obsahem tohoto práva je možnost kdykoliv nás požádat o opravu či doplnění Vašich osobních údajů pro případ, že jsou nepřesné či neúplné.
Obsahem tohoto práva je naše povinnost vymazat Vaše osobní údaje pokud:
Náplní tohoto práva je, že v případě jakýchkoliv sporných otázek ohledně zpracování Vašich osobních údajů, jsme povinni omezit zpracování Vašich osobních údajů. Toto omezení znamená, že Vámi vybrané osobní údaje označíme a zajistíme, aby nebyly nadále zpracovány jinak než jejich uložením. To neplatí, nastane-li některá z výjimek předpokládaná právními předpisy.
Spornými otázkami ve smyslu výše uvedeného může být například skutečnost, že:
Pokud pominou důvody pro omezení zpracování Vašich osobních údajů, omezení zpracování neprodleně zrušíme.
U některých kategorií osobních údajů je nezbytné, aby byl z Vaší strany udělen souhlas se zpracováním osobních údajů pro jeden či více konkrétních účelů. Byl-li z Vaší strany udělen souhlas se zpracováním vybraných kategorií osobních údajů, jejichž zpracování není nezbytné pro účely splnění smlouvy, splnění naší právní povinnosti, ochranu našich důležitých zájmů nebo zájmů jiné fyzické osoby, splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci nebo pro účely ochrany našich oprávněných zájmů, jste oprávněn/a kdykoliv odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů.
Toto právo znamená, že jestliže jste nám poskytl/a osobní údaje, které se Vás týkají, máte právo po nás požadovat, abychom tyto údaje přímo předali jinému správci osobních údajů, a to ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu za předpokladu, že:
a) zpracování osobních údajů provádíme automatizovaně;
a zároveň
b) zpracování je založeno na souhlasu se zpracováním osobních údajů nebo na uzavření či plnění smlouvy.
Obsahem tohoto práva je možnost vznesení námitky z Vaší strany proti zpracování Vašich osobních údajů, kdy důvodem pro toto zpracování je náš oprávněný zájem nebo plnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu. Po obdržení Vaší námitky bezodkladně omezíme zpracování Vašich osobních údajů pouze na zpracování za účelem určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků, ledaže usoudíme, že Vaše žádost je zjevně neodůvodněná, nepřiměřená nebo nepodaná subjektem údajů, a tudíž ji odmítneme. Pokud Vaši žádost neposoudíme jako zjevně neodůvodněnou nebo nepřiměřenou a zároveň bude podaná Vámi jako subjektem údajů, zahájíme věcné posouzení Vaší námitky, v jehož rámci se budeme zabývat otázkou, zda naše závažné oprávněné důvody pro zpracování převažují nad Vašimi zájmy a svobodami. O výsledku vyřízení námitky Vás informujeme.
Obsahem tohoto práva je Vaše možnost v případě provádění rozhodování uskutečňovaného výlučně na základě automatizovaného zpracování požádat o lidský přezkum takto učiněného rozhodnutí. K automatizovanému rozhodování však dochází pouze v případě, kdy jste byl/a naší organizací předem poučen, že bude k takovému rozhodování docházet.
Ověřit podpis lze například na kontaktních místech Czech Point, u notářů, advokátů, krajských, obecních a městských úřadů, ale také na zastupitelských úřadech (velvyslanectvích) v zahraničí. Kontaktní místa provozuje Česká pošta, Hospodářská komora a také banky, kterým Ministerstvo vnitra udělilo autorizaci.